Zespoł ds. Etyki
Wychodząc naprzeciw problemom natury etycznej, w szpitalu wyłoniona została grupa, złożona
z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której – jako do Zespołu ds. etyki, mogą zwracać się osoby zatrudnione i pacjenci z problemami natury etycznej.
Do zadań Zespołu należy:
- Zdefiniowanie problemów etycznych występujących na terenie Szpitala.
- Wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych.
- Rozwiązywanie problemów, w odniesieniu do których istnieje podejrzenie zaistnienia sytuacji wątpliwej etycznie w zakresie relacji:
- personel → pacjent bądź jego rodzina
- przełożony → pracownik
- pracownik → pracownik.
- Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem, a pacjentem lub rodziną pacjenta.
- Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem.
- Rozpatrywanie wniosków pracowników/ pacjentów/rodzin pacjentów dotyczących uwag w zakresie postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Lekarskiej oraz Kodeks Etyki Pielęgniarki i Położnej, Zasady etyki zawodowej fizjoterapeuty.
- Ochrona praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Rozpatrywanie podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu.
Zgłaszanie wniosków do Zespołu może odbywać się:
- Bezpośredni o przewodniczącego lub członka zespołu.
- Drogą elektroniczną na adres e-mail: etyka@szpital-mikolow.com.pl
- Tradycyjnie w formie pisemnej na adres 43-190 Mikołów, ul. Waryńskiego 2, Centrum Zdrowia w Mikołowie.
Kodeks etyczny Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o. Kodeks etyki Centrum Zdrowia Mikołów