Zespoł ds. Etyki

Wychodząc naprzeciw problemom natury etycznej, w szpitalu wyłoniona została grupa, złożona
z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której – jako do Zespołu ds. etyki, mogą zwracać się osoby zatrudnione i pacjenci z problemami natury etycznej.

Do zadań Zespołu należy: 

  1. Zdefiniowanie problemów etycznych występujących na terenie Szpitala.
  2. Wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych.
  3. Rozwiązywanie problemów, w odniesieniu do których istnieje podejrzenie zaistnienia sytuacji wątpliwej etycznie w zakresie relacji:
    1. personel → pacjent bądź jego rodzina
    2. przełożony → pracownik
    3. pracownik → pracownik.
  4. Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem, a pacjentem lub rodziną pacjenta.
  5. Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem.
  6. Rozpatrywanie wniosków pracowników/ pacjentów/rodzin pacjentów dotyczących uwag w zakresie postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Lekarskiej oraz Kodeks Etyki Pielęgniarki i Położnej, Zasady etyki zawodowej fizjoterapeuty.
  7. Ochrona praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  8. Rozpatrywanie podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu.

Zgłaszanie wniosków do Zespołu może odbywać się:

  1. Bezpośredni o przewodniczącego lub członka zespołu.
  2. Drogą elektroniczną na adres e-mail: etyka@szpital-mikolow.com.pl
  3. Tradycyjnie w formie pisemnej na adres 43-190 Mikołów, ul. Waryńskiego 2, Centrum Zdrowia w Mikołowie.

Kodeks etyczny Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o.    Kodeks etyki Centrum Zdrowia Mikołów